get

jag gillar verkligen folket på mitt jobb. dom är så söta allihopa :) mitt team 516-finance and control! tjoho! våran teamleader är ju så jävla skön också. idag fick vi ett mail av han där man skulle välja bland olika figurer å så blev det som en lek över hela dagen som även fortsätter imorgon. man får poäng om man gör vissa saker.. jag har bara 9 :( den som vann idag hade 24 eller nåt. sen på slutet av dagen satt vi och kollade lite youtubeklipp :)

sånt härligt gäng :)





Min arbetsplats! den till höger. till vänster om mig sitter joseph och framför mig trine och brevid henne henrik.




Hanne jobbar på! :) Framför hanne i hörnet där som, sitter Kåre! Kåre är bra, han ska man lyssna på.



Min skrivbordsgranne! Skitgrym... han har mycke att berätta, fråga bara linnea ;)

Nu ska jag packa!! :D Jag har sånn jävla hemlängtan alltså så det är sjukt... men nu är det nära nära! bara 4 timmarsarbetsdag imorgon så poff poff... hemma!!!!




3 dar kvar!




Nu drar jag till gyyyymmet :)

ojoj

alltså jag får ångest när jag hör på låtar från melodifestivalen... sjukt men sant :P azerbajdzjan kommer vinna hela skiten, jag vet det :P sverige inte ens till final. men hade vi skickat fan vem som helst annars så... ångest.

nu ska jag klä på mig och kika på stan i regnet :)

va skjer i oslo

idag har det varit en väligt bra dag på jobbet :) jag har stått i receptionen typ halva dagen och det är ganska najs. lite miljöombyte. å vissa kunder som kommer skrattar jag bara åt, fast bara inombords då :) så söta så. vi fick påskägg också av inte mindre än tre deltagare från norska paradise hotel! tjoho! det följer jag lite så jag hade koll på vilka dom var ;) kom dom där med sin bruna ansikten och gav alla påskägg å sa go påske!

annars händer det inte så mycke.. jag och camilla pumpar på gymmet och försöker bli lite tränade :P linnea är ute å ränner jämt.. :P ptja.. så ser det ut just nu.

nu ska jag käka mitt paradiseägg och se på memento!

Shulululu!

 

hon fick jag mitt ägg av :P höhöhöööööööööö


hehe

Igår fick jag en kund på jobbet som hette... Inge Lyse! hohoho :D
















Hemsedal!

Nice helg! Fint väder och härliga människor!














Jag skulle kunna skriva typ en halv roman om helgen men det har jag inte ork till. Men lite smått iaf...
Jag å Linnea åkte till Hemsedal i en liten jävla golf med 1000 ton packning och med två pers vi aldrig träffat förr, men det gick fint. Lördag var det upp tidigt å ut i backen, men vi pitebor höll oss stilla i solen. Tillbaka till stugan där blev det tacos och dusch för 10 pers... slut varmvatten... sen var det party för hela slanten. Sjukaste spelet jag varit med om spelade vi. Sprut. Say no more. Skitkul iaf :) Sen buss till krogen! Alltså taxin var en buss som kändes som våran turnebuss typ ;) På krogen var det ös. Dans för hela slanten. Buss hem. Hopp i säng. Folk var uppe till  halv 8 och höll på.. fulla, galna norrmän alltså...
Söndag var myspys utanför stugan med sol och skidor. Sen middag på Peppes och hemfärd. Bra helg!

Alla bilder är Neas ;) Hon är ju en sånn duktig fotograf! :)

en liten snabbis

Vi spelade precis match som vi förlorade med 3-2, men vi spelade bra ändå. Linnea målade :D hon var jättedukig! hihi.. jag fick bara spela sista 45 som spis.. jag sög :) men men.

Imorgon åker vi till Hemsedal! Blir nog najs kan jag tänka mig :)

Nu ska jag kanske packa lite om jag inte somnar innan...

Namn

Ibland på jobbet så stöter man på ena riktiga lustiga namn. Pimpa Frans kan man tydligen heta. HAHA!
Sen så är det en kille på jobbet som har en kompis som heter Andersson Andersson i efternamn! haha! sjukt. Mamman heter Andersson och pappan heter Andersson. Dom är gifta också. haha! Andersson Andersson.


Nu mat, sen gym! :)


piteå

jag har hemlängtan. jag vill vara på kick off med laget i boden... spela match och umgås.. :(



music



tralallaa.... i love music! :D



WHY!

Det är nån jävel som snor min vattenflaska på jobbet! Tredje gången blev det idag! WHY! Flaskan är ju min bästis på jobbet, utan den går jag under. Vattenflaskan gör så att jag måste gå från mitt skrivbord, den gör så att jag måste gå ner i matsalen och hämta nytt vatten. Den gör så att jag måste springa på toa cirkus 5 gånger på en dag (vilket i detta fall är bra), den gör så att jag inte får träsmak i röven. Den gör så att jag inte får ont i huvudet, den gör så att jag inte somnar. Den gör så att jag inte blir tokig.

Imorgon måste jag köpa en ny...




Dagens

Jag står i duschen.

Linnea: Malin!
Jag: Va!
Linnea: Jag glömde å spola!

Jösses....



Linnea hittade en nyckel i våran postlåda idag. den passade inte till våran dörr. va fan tänkte vi. sen efter ett tag kom våran granne och knacka på och frågade efter den. what?? var det nåt slags raggningsförsök eller? :P

Norge....


mitt hem



sofakroken


Han heter Oki :)


Feta tvn


Garderob och annat


Kokvrå


Kylskåp och kort hemifrån :)


Pyttelitet handfat


toan med golvvärme ;)


Rummet


Utsikt från balkongen


My place!


Nea!


Våran dörr å alla våra grejer :P


Linnea i köksfönstret! hehe

Det var det.... Nu ska vi iväg och käka lite palt :)





dumma norge

... vi skulle köpa tre små fina söta cidrar på affären... men vi fick inte!! klockan var 7 min över 18! Här får man inte köpa alkohol efter 18... men killen i andra kön, som hade stått bakom oss tidigare, han fick köpa! 1 sekund innan oss!! Åhhh.... det var så lång köö..... vad gör vi nu då??



najs musik



jag älskar musik :)


mamma send mer penger

Idag fick jag upplärning i receptionen på jobbet. Ska stå där ENSAM imorgon i 3,5 timmar! Jisses. Jag ser nog rädd ut när jag står där, haha. Jag vet nu hur jag ska göra så det är egentligen inga större problem men det är ofta massa mumlande norska namn som jag ska lyckas höra och skriva ner för att kunna ringa dom. Jag måste nog vaxa öronen idag så jag inte är helt lost imorgon :) Men kul iallafall att prova nåt annat :)

Vi var på shoppingtur i lördags. Blev ett par jeans och kofta från Zara, tunika från Indiska och en tröja från Bikbok :) sen råkade jag gå på gina idag och köpte lite mer... :O ... men vi får se dom de åker tillbaka för ena tröjan är 100% akryl vilket tydligen är big nono :P den som lever får seeeeeeeeeeeee :D Vill köpa ny mobil också... å gymkort...träningskläder till det då isf.... ojojoj blir det nå pengar över??? höhöhöööhöhö jag gillar å slösa!

Idag är det mars! å i mars åker jag hem! Snart får jag träffa mamma, pappa å lina :D KOS!!!




RSS 2.0