problem problem

Jag har verkligen jätteproblem med mina finnar i ansiktet. Sjukt jävla jobbigt och dom vill inte försvinna. Igår var jag på apoteket och ska prova lite grejer. Tänkte prova med lite solarium också, bränna bort dom jävlarna :) För på sommaren har jag knappt nåt. Var på ett solarium här i närheten i veckan och det var stoooooort. Typ reception å grejer. 2 våningar. Förmiddagsrabatt. Solarium med fler rör för jämnare färg. Så läste jag på ett papper att i mars kommer det solarium med uttag för mp3n och rör för djupare och snabbare färg och mer färg på benen :)


TV!

Vi har skaffat tv.. den står på typ 24/7 ;)  hehe nedå.. men jag gillar tvlivet! den var värd allt vi fick utstå för att få hem den. Jag och Linnea bar den! stor och tung som ett as. många skrattade åt oss, jag ramlade mitt på vägen(har fetaste blåmärket på knät nu), folk hjälpte oss och skrattade lite mer. tog oss väl typ en timme.. går man den sträckan vanligt tar det kanske.. 15-20 eller nåt.

jag beställde en bok i söndags och den kom igår! el choco! verkar skitbra. en kille på jobbet satt och lyssnade på den dokumentären och jag blev så sugen på att läsa boken :) handlar om en svensk kille som vill bli av med sina skulder och ska langa knark från bolivia till sverige men blir tagen på flygplatsen i bolivia. han hamnar på san pedro som är typ världens grymaste fängelse. tar kanske en hel läskväll imorgon när linnea är på jobbfest :) eller så hänger jag med camilla om hon har lust hihi.

Nu sitter jag och nea ser os. Det är kul å se skidor med linnea... hon skrattar väldigt mycket :) och blir arg när det går bra för norge :P

God kväll folkens!






OS-GULD

"Elofsson gråter, Bo-A-Orm gråter, Blomquist gråter, jag gråter, ni gråter, alla gråter..." Leifby Live är alltid skoj att läsa :)

haha så jävla underbart :D Linnea har också ryckts med i OS-febern hehe

favoritlåt akkurat nå.









ibland är man kanske för duktig?

satt igång diskmaskinen. sen skulle jag äta... trodde jag. allt var ju i diskmaskinen! inte maten då, utan tallrikarna å diverese andra saker man behöver för att äta.




lite sen.

Det ringde nyss ett norskt nummer till mig som jag inte hade. Det var ett jobb som jag sökte för länge sen. Fridays på Karl Johan. Han skickade ett mejl för ett tag sen och frågade om jag ville komma på intervju och jag svarade på meljet och nu ringde han och frågade igen om jag ville komma. Han sa att han trodde jag skulle passa in bra där ;) Men jag har ju jobb till 14 maj på get å det tyckte han var lite tråkigt då men jag fick gärna komma och söka där när min anställning gått ut :) and i will!



holmenkollen



Jag och Hanna åker pulka och jag kör in i Hanna :)





#26 Pettersson #6 Lindström

Vi förlorade kvartsfinalen med 4-0... dom var braaaaaa dom vi mötte :P vi spelade nå jävulskt defensivt. Vi låg under med 1-0 med några minuter kvar och låg ändå bara vid mittlinjen å lät motståndarna spela bollen i sin backlinje... där går vi väl inga mål! tränaren skötte byterna också... väldigt konstigt tycker jag. Men jaja, det var kul ändå :)


Piteå!

Jag har bokat en hemresa! :) 31 mars landar jag i Luleå! TJOHO :D

nu ska vi dra å hämta neas nya träningskläder å en snabbis på stan sen är det skidskytte!

nummer 26.

vårat fotbollslag äger! 14-0 i första matchen. jag gjorde 2 mål, nea 1 :) det var ganska dåligt motstånd men vi är ganska bra :) andra matchen blev 4-2 till oss.. bättre mostånd, vi hämtade upp 0-1 underläge, duktigt :) sen gruppfinal mot ett bra lag. vi behövde bara spela lika för att vinna gruppen och det gjorde vi. 3-3 malin p gör avgörandet ;) så idag ska vi spela kvartsfinal kring 17! måste börja tagga!



lek



Jag leker i webcamen med lina... men hon ser mig inte :( höhö
hjärtat var till henne <3



29:e maj!

Eurovision! Oslo! Jag! Nea! Där! Tjoho :D vi höll inte på å få några biljetter... fy fan vad sur jag var där ett tag...men pjuuuuuu! det fixade sig :)

tiden går ju så jävla fort så snart är det maj :)




skönt att helgen är över. faktiskt.

igår var det äntligen dags för melodifestivalen! som jag hade längtat! salem al fakir var lätt bäst :) till nästa helg ska jag verkligen försöka fixa oss en egen tv, eller så får vi se på internet, för det tror jag också gick. och imorgon släpper dom biljetterna till den stora eurovision finalen som ska vara här i olso. vi har tänkt gå på det men vi vet inte vilken tid dom öppnar biljettförsäljningen. vi vill verkligen gå!

i fredags skulle vi åka pulka i holmenkollen men vi hittade inte riktigt rätt så då gav vi tydligen upp å åkte hem, lite tråkigt men men. gav det ett nytt försök idag då hittade vi rätt iaf men jag tappade bort alla och fick leta i typ 1 timme. svinkul. sen åkte vi och backen var inte riktigt så rolig som jag hade hoppats på.. man fick gå flera gånger. jaja. inte på världens bästa humör just nu känner jag, mycket inombords som bara vill ut men jag håller i det. blää....

linnea ligger å sover typ.. hon verkar sjuk... undra om hon sover för kvällen??

ja justja... det kom en uteliggare med sin kopp och tiggde pengar av mig, så gav jag henne mina 2 spänn.. då tittade hon i koppen och bad om mer... hon kan väl va glad att hon ens fick nå. otacksamma jävel.

nu ska jag se paradise.


nea är inte dundermätt



Vi köpte varsin oreo dreamcake. linnea tryckte sin och jag hade en bit kvar. En hel kostade 35 nok. Nea köpte min bit för 10 nok. Hon tyckte det var värt det :) Ja me.



hoho



fransmannen av kvarglömda saker efter fest :)



Vi betalade hyran idag.

less

jag hatar att vi inte har nåt slags tvättschema i våran tvättstuga! man får ju springa ner hundra gånger för å se om nån maskin är ledig. jooooooobbigt!!




rolig norrman på mcdonalds



Jag och Linnea har skrattat oss till tårar till den här videon flera gånger, haha, han är så kul :)


bilder


utanför slottet


camilla och anneli utanför slottet


vi går på museum








en bit av mars!


en bit av månen!


lekstuga




mera lek







sånn :)


big fan

våran granne gillar verkligen taio cruz - break your heart. den spelas ofta och nu.



RSS 2.0