mamma malin

Jag traskar hem från stan, det kommer en liten flicka springades bakom mig, hon springer om och fortsätter. 2 sekunder senare kommer det en ännu mindre kille på cykel.

- Hej säger han
- Hej svarar jag
- Var det där ditt barn?
- Mitt barn?
- Ja?
- Nej?
- Nä okej.....

Ser det ut som jag skulle ha en typ 7årig dotter?

nya pjäxor

Idag for jag och linnea på intersport efter jobbet för jag skulle kika på fotbollsskor. Jag tycker det är lite jobbigt att hålla på att prova typ tusen par skor å bara njaaa njeee nej.... men linnea visste på en gång vilka jag skulle ha! och dom blev de! :D Vita fina adi pure med guld ränder ;) Det var mitt enda krav... VITA! hihi Linnea är så avis på dom ;)

Imorgon är sista dagen som anställd på Pite havsbad.


lång men rolig dag

jag såg 106 igår... :D
Sjukt kul dag idag... nu är jag jääävligt trött...
Vi har dött i skratt åt sveriges innebandylandslag, för att dom är så slöa :) sen spöa vi sikfors i cupen :D
nu ska jag käka min krämbulle sen äre godnatt!!!

jobbigt

Nu börjar en galet jobbig helg. Jag längtar till söndagkväll när jag får slänga mig framför tvn å se alla mina program. Men fram tills dess är det mycket som skall göras. Just nu väntar jag på att mamma ska höra av sig så ska vi på ica och handla middag och hårfärg så ska jag fixa hennes hår på nå vis. Sen ska vi göra mumsiga potatisknyten! MM! så goda. Sen bär det av till Sikfors för fotbollsmatch. Cup där i helgen. Sen hem, slänga sig i duschen sen vidare till sängen. Upp 5 för att jobba.... sluta 15.00 stressa järnet till Sikfors för match 16.40 och en kvällsmatch, hem, dusch, sova (om grannen tillåter( och så kör vi en parantes i parantesen, haha....bara linnea som fattar det roliga i det här)) Sen upp 5 igen... kommer inte göra många knop på söndagen alltså.... ojoj

Död tjej....

glass och kanadensiskor



Glassätande Lindström



Labbé i shorts..... burr....

låtsades att lina utmanade mig

1. Hur gammal är du om fem år? 25
2.Vem var den sista du träffade? Mamma
3. Hur lång är du? 171
4. Vilken var den senaste film du sett? Vet inte, ser inte film så ofta.
5. Vem ringde du senast? Pappa
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Öhh, nåt i stil med att du kan kolla på fotboll den 2 maj, pite - linköping, till Lina
7. Vad är helgens planer? fotbollscup å jobba
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms!
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda :(
10. När såg du senast din mamma? En timme sen cirkus
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? kring halv tio typ
13. Har du någon gång hittat en katt? Naae
14. Vilken är din favoritplats? Har ingen speciell, där mina vänner är trivs jag.
15. Vilken plats föredrar du minst? Ensam i mörka skogen låter inge mysigt.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Säkert ensam kvar i Piteå
17. Vad skrämde dig som barn? Gröna handen under sängen hos pappa
18. Vem fick dig att skratta senast? Mamma
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Aaa
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? "Skyddsdräkt" höhö
22. Hur många kuddar har du i sängen? 3
23. Hur många landskap har du bott i? 1
24. Har du någon gång spytt på någon? Nää hoppas inte
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Skor, mina fötter är så fula.
26. Är du social? Om jag vill
27. Vilken är din favoritglass? Har ingen favorit, köper efter humör
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa och gå en massageutbildning
29. Tycker du om kinamat? Vet inte....
30. Tycker du om kaffe? Usch nej
31. Vad dricker du till frukost? ABCDE-vitamin :D
32. Sover du på någon särskild sida? Högersidan är faktiskt lite skönare att sova på
33. Kan du spela poker? Näää jag har inget pokerface
34. Tycker du om att mysa? Jojo
35. Är du en beroendemänniska? Mjaa kanske
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Hmmm... mm en tjej i mitt fotbollslag
37. Vill du ha barn? självklart :D gärna typ tre och det får helst inte göra ont
38. Kan du några andra språk än svenska? engelska kan man väl
39. Har du någonsin åkt ambulans? Tror inte det
40. Föredrar du havet eller en pool? Tänkte pool på en gång, men hav är också kul... med stora vågor
41. Vad spenderar du helst pengar på? helst... på att göra nå kul
42. Äger du dyra smycken? nää
43. Har du någon gång testat narkotika? Verkligen inte
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Ett äckligt tuggummi
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag vet inte
46. Välj ett ärr på din kropp? Jag väljer det vid mitt högra öga
47. Vad har du för ringsignal? London Calling och usch så less jag är på den
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Jaaa sist ja grävde i förrådet hitta jag en klänning som jag hade på min mosters bröllop när jag var tärna :)
49. Flirtar du mycket? Mmm ;)
50. Vart togs din profilbild? Valdino!
51. Kan du byta olja på bilen? Jag kan fylla på!
52. Har du fått fortkörningsböter? Jaa... ganska precis ett år sen å jag är fortfarande arg för det.....
53. Vilken var den senaste bok du läste? Läser flickan som lekte med elden å den är skitspännande just nu!!!
54. Läser du dagstidningen? Ibland
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nae
56. Dansar du i bilen? Aaa så gott det går
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3, på mammas nya kille ;)
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Min adress
59. När var du i kyrkan senast? Ingen aning
60. Vilka personer utmanar du: Inte en jävel :D

Lista 5 saker du vill göra under 2009
  1. Storsjöyran
  2. Ha ett fast jobb 
  3. Flytta från min ruttna lägenhet
  4. Peace and Love
  5. Se Piteå vinna allsvenskan

insidan som räknas

Såg 105 två gånger på väg till norrfjärden! woho!! :D Jag fick idag ett till extrajobb på Pitestäd. Chefen gillade mig ;) Hon ville ta hem mig. Vi gjorde flyttstäd i en lägenhet i Norrfjärden. Sen jaaaaa jag veeeeet, det är ett till städjobb men det är bättre än inget. Mitt havsjobb är ju i stort sett över. buhu...... 

Nyss var jag på ica och köpte tuggummin... förpackningen lurade mig verkligen. Extra fresh strawberry/peach... Tummen ner! blä vill nån ha dom???


Full på luft

Fyfan va det blåser idag. Det är så obehagligt att gå i jättemycke vind. Den håller på att knuffas i ryggen och helt plötsligt tar den tag i benen å man går som nåt jävla fyllo. Nää vind tycker vi inte om. Bara om det är 35 grader varmt men det är det ju ändå aldrig här.


hej

Jan Bylund är en väldigt rolig kille.





Nu ska jag börja göra mig redo för fotbollsmatch. Piteå spelar också idag, borta mot Malmö. Kom igen!! :D

Pif - Aik

Idag håller vi alla tummar för Piteå! :D Heja heja, krossa AIK!



Stephanie Labbé!

vår

Varför är inte alla dar så här? Mysbakis med glada vänner ute i solen, löövli :) jag älskar när våren kommer. ÄLSKAR!

Flickan som lekte med elden

"Hon stod blickstilla, dold bakom en lyktstolpe när Mikael Blomkvists blick svepte över krönet. Han såg henne inte."

Okej jävligt smala brud som kan gömma sig bakom en lyktstolpe! :P

här kommer mitt bästa blogginlägg ever

05.30 - Trött blomma



15.15 - Pigg blomma :)






äntligen!

Nu ska jag snart dra iväg och möta upp LINA på busstation! SNUTT! :D som jag längtat!

Sen är det ett jätterolig löpträning som väntar. woho!







festivaler

va fan ska jag göra alltså? JAG VILL ÅKA TILL ÖSTERSUND I SOMMAR!!! Min kära Amy Mcdonald ska ju diiiiiiiiiiiiit ååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh amy...........

peace and love,??????????
storsjöyran ????
pdol..........?????????

Tre festivaler på en sommar? skippa pdol?? kooks eller amy??


my boy

Idag har jag kollat på mtv typ hela dan och kär blev jag :D Det var Life of Ryan marathon!



puss på dig



 


grannjävel

På riktigt.. jag skulle kunna döda min granne just nu! Fetfest igen..... igen när jag måste sova tidigt! Dom sjunger högt... heeeeeeeeeey yaaaaa heeey yaaaa sen diskuterar dom i köket.... väldigt intressant.... not............................................

Jaja nu gör jag sett försök iaf. God natt.

Sen måste jag bara tillägga att jag inte gillar havsbadet. Så orättvis arbetsplats så det finns it. Vad har jag gjort för att inte förtjäna mer jobb? Andra får ju.... Å när jag väl får så är det pisstider.....

bil

104 i stan igår

what to do??

åhh varför ska problem förfölja mig!? jag blir så less.....
jag hade allting klart, tänkt ut kläder till lördag, köpt dricka till lördag, fixat lite andra roliga grejer till lördag, förköp till lördag, fingervantar till matchen på söndag... Jaa vad händer då? Min chef ringer och hör om jag kan jobba. Ja självklart säger ja, men hon frågar om jag har nån match, jo men jag skiter i den och jobbar istället. Så jobb lördag och söndag 6-15! what to do med lördagskvällen?? hjälp :(

Första segern i hamn

Piteå vann! 3-0! Fyfan, dom gjorde första målet efter bara några sekunder, direkt efter avspark. Och känslig som jag är så blev jag tårögd! haha :) Vi hade dock sämst platser å svinkallt. burr.....

Kameran var med iaf, det var längesen.

  
Mitt goa glada gäng och pif försvarar sig på hörna :)

blä

  • Alfabetet på 3.64 sekunder
  • Såg 103 idag på en bil
  • Jag är jättearbetslös

Kort och gott, jag har inget liv.

Men ikväll skriver vi historia! Piteå - Kristianstad! Allsvensk premiär!


no life

4.42 är mitt nya rekord. jag ville under 4 innan jag skulle sova men jag orkar inge mer. haha

god natt

RSS 2.0