2.5 timmar till 2010

Linnea fyller just nu på sitt glas. Vi lyssnar på La Roux - Bulletproof, bra skit! :) Vi har det ganska bra :) Vi ska dra till OSLOS TAK sen för att skaka våra lurviga! 12:e våningen å mamma hoppades på att dom inte hade någon balkong, det hoppas jag! Vi har käkat pottigratäng och kyckling och god sallad+ efterrätt. mumma. Om typ trekvart ska vi ta tunnelbanan till Stratos!


BUUUUUUUUUUUULLETPROOOOOOOOOF!!!!!!!!


GOTT NYTT ÅR!!! :D




dåligt humör!!

Alltså!!! Jag har gått och tittat på en jacka här sen jag kom hit... men den var lite dyr tyckte jag... men jäävligt fin! så idag när jag traskar in på affären så är den på 50%!! LYCKA!! Men lyckan försvinner jävlat lika fort när inte min storlek finns!!! Jag provar den mindre, den går att ha på men den är tajt.. :( what to do??????????? :( jag är ledsen.

Lite less är jag på mitt jobb också. Långtråkigt så inni helvete och jag fattar fortfarade åssit.

Blä.



bilder.

 Linnea firar lägenhet!

 Prommis på Kirkeveien.

 I Frognerparken.

 Bygger säng.

 Duktig!

 Party i Stockholm.




Stockholm

Ptja... Vi åkte till Stockholm med nattbussen den 23:e, fyfan jobbig resa alltså.. fast om jag visste att hemresan skulle bli 100 gånger jobbigare skulle jag aldrig ha klagat. Bakis naaanting! Men sånt får man väl ta när man står i baren halva kvällen. Och jag som aldrig köper nåt ute! jisses. Vi var på cafe opera! tjoho skulle tydligen va nåt att skryta om :P men jag vet inte... full som ett ägg var jag iaf och kommer inte ihåg hur jag tog mig hem. Men Linnea har berättat för mig att ingen taxi ville ha oss pga mig! Jag låg mest i snön... Tur att Marcus var med annars hade nog vi aldrig kommit oss hem.

Köpte en nyårsklänning idag, fast jag vet inte ja... är ju inte så jävla sugen på alkohol men man måste väl :P

Man är bara ung en gång som man säger.


Detta hände nyss!

Jag sitter vid datorn och Linnea står å funderar på när hon måste tvätta när det plötsligt låter en konstig signal. Båda tänker "vi har ingen hemtelefon". Vi tittar på varann och kommer på att det är nån som ringer på våran porttelefon och jag tittar på Linnea och viskar: Ingen vi känner är kvar i Oslo.... Linnea springer och låser dörren! Vi är lite rädda nu, Linnea försöker låsa in sig på toan utan lås...

utvärdering.

Jobbet är svårt! Jag längtar tills jag kan. Nu måste jag verkligen fråga hela tiden, är osäker på allt jag gör. Krångligt och fattar ingenting. Tur att han som lär upp oss är svensk! Fatta körd jag hade varit annars!! Men det är fan jobbigt å sitta vid datorn hela dagen och sen sätter man ju sig automatiskt vid datorn när man kommer hem. Kan ju inte vara bra nånstans. Jaja, nu tag imorgon!

Nu väntar vi på våran köyesäng (våningsäng :D) från IKEA. Men jag ska gå över till Camilla och CO och klippa mig så stackars lilla nea måste stanna hemma ensam. hihi.




Lite Oslomusik! :)


jobb i morrn!

Helgen har inte bestått av så mycket. Två IKEAturer... fredag- och söndagkväll :P Lördag skulle vi gå ut, men vi hade inget tagg så vi sket i det. Vi skulle ha inflyttningsfest i våran lägga... men blev inte så mycket röj på den höhö.

Imorgon är det första jobbdagen, spännande!! Får se om jag klarar av det :P Ska lägga mig och se lite one tree hill innan jag somnar. Och justja, inatt vaknade jag kl 03 och mådde illa... låg och ville typ kräkas... men sen gick det nog över å jag somna... konstigt.

Jag saknar mamma.




Läst i PT

Man måste ju ha lite koll på vad som händer hemma så jag har suttit å läst piteå-tidningen och gissa vad jag hitta. En artikel om mitt förra jobb. Det står om hur dom anställda blir dåligt behandlade och hur dåligt företaget är och allt stämmer. Jag tycker så synd om alla men är ändå glad för att jag inte är kvar där. Dom ska alltså sparka all personal som är där nu, det är helt sjult, jag vet inte vad dom tänker med. Tänk att INGEN som jobbat där tidigare ska vara där till sommaren. KAOS. Det var nog med kalabalik i somras när det var ny chef. Hur ska det gå nu? Haha. Stackars havsbadet, alla gäster och anställda. STACKARS.

Läs HÄR om du vill :)


HA DE


JOBB!

JAG HAR FÅTT JOBB!! JAG HAR FÅTT JOBB!! JAG HAR FÅTT JOBB!! JAG HAR FÅTT JOBB!! JAG HAR FÅTT JOBB!! JAG HAR FÅTT JOBB!! JAG HAR FÅTT JOBB!! JAG HAR FÅTT JOBB!! JAG HAR FÅTT JOBB!! JAG HAR FÅTT JOBB!!

Måndag 09.00 på GET - backoffice. Min arbetsuppgift kommer att vara att leta reda på den rätta adressen till kunderna. Tex, om vi har skickat iväg en kabel till deras boxer och så kommer den tillbaka för att det var fel adress, så är det mitt jobb att hitta den rätta genom att antingen kolla i folkregistret eller ringa och sedan skicka iväg det igen.

Det är ett vikariat till sista januari sen får man se om jag skött mig bra å dom vill ha kvar mig så kan man få förlängt och börja i frontoffice. Frontoffice är kundservice via telefon. Men det finns en avdelning för kundservice via mail. Där skulle jag vilja va :)

Det börjar ta sig!



HA DE


bläääääääääääääääää

blä blä blä.

Jag har nackspärr och jag håller på att dö. Fyfan så jävla ont det gör. Jag kan inte röra mig. Jag låg i soffan och skulle lägga mobilen på bordet och då knaka det högt i nacken sen var det kört. Kunde inte göra nåt, huvudet i alla positioner gjorde ont. Jag har tvingat mig upp nu iaf... sitter i soffan. Här kommer jag vara hela dan. Blääää.

Jag ringde till mamma och pratade i 15 min och det kostade 107 kr!! Hur fan kunde det göra det?? Jag ringde från mitt norska till mammas svenska, då ska det väl inte kosta multum?? Blääää.

Nåt positiv idag är ju då att Linnea är och jobbar nu. Adeccointervjun måste ha gått bra igår så hon är på ett dagis till 17. GET-Erik ska ringa mig kring 12 idag och hissa eller dissa mig. Min intervju tycker jag gick helt ok och jag skulle kunna tänka mig att jobba där. Det ligger en bit bort men det får man väl ta isf.


HA DE


hej så mycke.

Jag vaknade strax efter 10.00, gick å pissa sen börjar det ringa i min telefon! jag skyndar, harklar, svarar, det är erik på GET! Hej så mycke säger jag! haha! vem säger så?? man kan inte säga så! Linnea är ju såklart vaken och måste hålla inne asgarvet.

Jag hatar att prata i telefon.

Men han sa iallafall att jag ska komma på en intervju kl 15 idag! Så nu ska jag förbereda mig för det och charma snubben så han ger mig jobbet! :D

Ikväll ska vi å skriva kontrakt på lägenheten vi fick igår!!! Vi kommer bo centralt nära frognerparken som är jättefin. Vi ska skriva på ett kontrakt på 3 månader till att börja med, så jag kommer inte hem innan april iaf. På 3 månader borde man ju ha hittat ett jobb....

HA DE





Paus i jobbsökandet.



Patiensduell! 3-0 till linnea :(

kl 14.35 linnea har nyss klätt på sig.

Onsdag idag. Känns som jag inte gjort nåt vettigt men det har jag ju faktiskt. Var på en intervju 10.00 i morse å jag tycker den gick bra. Det var på en bemanningsfirma som hade ett jobb som jag hade sökt så vi pratade om det och lite om mig. Hon var jättetrevlig å lätt å förstå å hon skulle skicka mitt CV till GET. Norges typ Bredbandsbolag... Dom har TV, internet och telefoni. Så sa hon att dom kanske hör av sig idag eller imorgon. Jag hoppas! Det verkar vara ett bra jobb. Kontorsjobb är det, med mycket unga kollegor.

En lägenhet ska ringa i eftermiddag å meddela om vi får flytta in på fredag eller inte. VI VILL! Den är asbra. Annars ska vi på två visningar ikväll.

Kanske sthlm på julafton. Alla andra åker hem på jul så det blir bara jag å nea kvar. man kan ju som inte göra så mkt här på jul, söka jobb å så å guuuuuuu så trist å bara va 2 pers så vi drar kanske till hennes pappa. tar bara 7 timmar med buss! vi får väl la seeeeee hur det la bliiiiiiir.

HA DE




lus

jag har fått lusen. det kliar på mig. bor det löss i soffan kanske?

jag har tråkigt.

trååååååååååkigt.

Det är jobbigt å bo i en resväska, jag vill ha ett hem. nu.... ett jobb också. nu.


:D



vad ska vi äta idag då????? förslag??????

godnatt

Vi fick inte flytta in...

Två visningar i morgon! Håll alla tummar.

Nu ska jag sova.

bilder.

     

Nu väntar vi på att en lägenhet ska ringa och säga att vi får flytta in! 


 

dag 2 avklarat

Jag är nöjd med dagen. Intervjun gick väl bra tror jag. Vet dock inte om jag vill ha jobbet. Man ska köra omkring i Oslo till olika affärer och sälja mat. Alltså typ, kaffebönor till en kaffeaffär. Känns inte riktigt som att jag klarar av det. Men han skulle höra av sig i morgon iaf. Jag sa att jag var stark så han skulle tänka på mig på lagertjänsten också ;)

Lägenhetsvisningen kunde ju ha gått bättre. Det var våran första å visste som inte riktigt hur man skulle göra å så. Men vi gillade lägenheten, den ligger bra till å så. Två rum, ett sovrum å ett vardagsrum å ett kök. Vi fick lämna en lapp om att vi var intresserade så vi hoppas dom hör av sig!

Norskt telefonnummer hann vi också med att fixa idag!

Dags att sova nu så man orkar med morgondagen. Vi ska till svenska ambassaden å kolla om Linnea kan få göra ett pass, sen ska vi nog ut å söka lite jobb :)

GOD NATT!


intervju+lägenhetsvisning

Fullt upp idag! Först har Linnea en arbetsintervju kl 15 och jag en 16.45, på samma ställe. haha. så vi ska åka snart för det är en bit bort å vi hittar ju då såklart inte :P Sen klockan 6 är det första lägenhetsvisningen, den ligger inte så långt bort från där vi slaggar nu så vi tar oss promenad dit sen (ev. en löpningstur) efter intervjuerna.



Norske juleträr! Utsikten från fönstret. Massor med granar, men inte en enda snöflinga! Julstämning....

då var man framme

Sitter hos Camilla å gänget i deras lägenhet där vi ska sova tills vi hittat egen lya. Resan hit gick bra... vi hade sällskap av två söta damer i våran kupé så vi pratade med dom hela kvällen i stort sett. I hallsberg där vi bytte tåg var det inte så mycke röj å sen på tåget där kom det en knarkhund och sniffade på oss. hoho. spännande. sen så har vi varit på ikea å köpt täckte å kudde. sova snart hoppas jaaaaaaag. dödstrött.

Hej då pite

sitter just nu å käkar min sista måltid i piteå på ett tag. med blandade känslor. kul att åka härifrån men ledsen för att lämna familj å vänner. men det ska nog gå bra. jag och linnea klarar allt :D vi har blivit rånade och suttit på ett jävla polisförhör i bulgarien å det var sjukt hemskt. å det gick bra.

krämbulle nu! 15.00 kommer pappa då åker vi till farmor i älvsbyn för en sista middag sen 17.53 åker tåget! Hoppas linnea kommer i tid! så jag inte står där helt ensammen å tåget börjar rulla, va fan gör jag då? :P


PUSS PITEÅ!

jag skrattar bara



ha ha ha....
tur man inte är ett fan.



ÅH

Jag har inte kommit till Norge än men är redan arg och less på dessa jävla norrmän!!! LÅT MIG BO LITET Å TRÅNGT OM JAG VILL!!!!



bläää

jag har ångest. så jävla orolig för norge. hur ska det gå? jag önskar att det bara flöt på...


ångest. ångest. ångest. ångest. ångest. ångest. ångest. ångest. ångest. ångest. ångest.

förvånad?

nej.



Annars då. Tog vaccinet idag och ptjaa... känner väl inget särskilt.. än. Rädd var jag och sköterskan behandlade mig som ett barn. "Kolla på den här leksaken"





söta barn

Jag och emilia tackade gud idag för maten, för den goda potatisen och sällskapet samt avslutade vackert med amen. :)

RSS 2.0