Jag var inte ens där!

Hei Malin Pettersson,

Takk for at du kom til informasjonsmøte hos oss.

Det var veldig mange gode søkere til annonsen "Lagermedarbeider", hvilket har medført at vi har vært nødt til å ta noen vanskelige valg.

Dessverre så kommer du ikke videre denne gangen.

Men vi ønsker deg velkommen til å søke på jobb hos oss ved andre utlysninger.


Lykke til videre.




Norge alltså.....




livet är kort, bilkön är lång

jag har fått förlängt på mitt jobb! tjoho! till 14 maj. känns ändå bra. har som kommit in i det mer å mer nu och börjat bli polers med många också så hade faktiskt varit lite tråkigt om sista dagen hade varit på fredag. nu slipper jag söka jobb på ett tag. sköööönt. men jag skulle ändå på en intervju idag, men det sket sig. jag gick upp 05.20 för att jag skulle hinna sluta jobba och ta mig dit till kl 16. men kvart i var jag nog inte ens halvvägs å jag vette fasen vars jag var å herregud. då bestämde jag mig för å åka hem. tog en timme. hur långt bort var jag? bilkö i massor också. palla.

nu ska jag kolla hamburgarna.. dom är klara snart. NEA skynda dig hem!



helgen

Kick-offen var kul!! Jag blev så impad. Jag hade inte förväntat mig att det skulle va så stort. Röda mattan in, så fick man vin medans alla minlgade sen fanns det massa make-up artister som sminkade en och fixade håret på en om man ville. Sen börjades det spela Michael Jackson högt och ljus riktades mot nå små scener nästan uppe i taket och på dom var det dansare som var utklädda till typ monster. Sen var det dags för middag med bordsplacering. Jag hamna med Hanne, flax! och med nån annan trevlig typ :) det var god middag, typ kyckling, revbensspjäll, nå annat kött och massa grönsaker och potatis och efterrätt :D gratis alkohol också så mitt glas fylldes på titt som tätt, hihi. Underhållning av nån norsk komiker tror jag, jag fatta inte allt men jag skratta ändå! Prisutdelning och massa GETfilmer... Trevligt trevligt! Sedan polade jag och Hanne med några svenskar och sen drog jag, hanne och jarl vidare hem till mig där det var tjejfest för fulla muggar. Utgång, tjoho! Men hemgången var mycket roligare. Film kommer senare ;)

Lördagen var det fest igen. Men den barka. Jag somna. Punkt.

Söndag, igår, så såg vi bio. Avatar i 3D... inte så jätteimpad av den faktiskt... men den funka. Vi såg den i Colosseum. STORT. över 800 platser!

Måndag, fotbollsträning :D Vi var 4 svenskar och 4 norrmän, så vi körde lite landskamp.. men vi förlora :(

Nu är det dusch, sen köping med glass!

puss å hej

på trikken



Jag och min norska vän Hanne! :D

hoho jaja

Woho! jag har en intervju på onsdag! :D  lagerarbetare på ett ställe som säljer hemelektronik. kl 16.00 är den å jag slutar egentligen 17.00 men jag får nog lov å börja sju eller nåt så att jag hinner. så håll tummarna för mig kl 4 på onsdag!!!!
men jag ska fortsätta söka jobb ikväll. jag har laddat med en skål glass med chokladsås! sen efter att jag varit duktig ska jag prova lite kläder till kick-offen i morgon. alltid detta klädproblem. hate it!

annars då? jag är jävligt less på att åka buss. fulla jävla bussar! hela tiden! imorse trodde jag inte att jag skulle komma på bussen, så jävla full var den. men till sist trängdes jag längst fram. sen är det bussdbyte till nästa trånga buss.... åhhhhh...!!!

jobbsök.nu



fotball

Första fotbollsträningen avklarad! Å det gick bra.. Var som en vanlig träning... lite teknik å fyrkanten med två i mitten som jagar,.. å spel.. men vi var bara sju stycken.. det är lite tråkigt. Nåt jag och linnea kommer få träna på är koncentrationen höhö... den har ju inte varit den bästa förr, men nu påpekas den ganska ofta så... FOKUS!! Men vi ska i allafall vara med på en inomhuscup! :D helgen då linnea fyller år! dvs... 12-14 feb! men det kostar å va med i den.. höhö så vi ska betala typ 120 nok eller nåt. men det får det lov å va värt.. jag är så jävla sugen på inomhuscup! Men jag saknar öif lite faktiskt....

Nu väntar jag på nea att hon ska duscha klart så det blir min tur noen gang :D



Vi tog oss ut..

.. men på olika ställen! Jag hamnade på ett ställe som heter Roxy och Linnea på Onkel Donald! Hur hände detta?? Jag försökte ta mig till Onkel Donald typ halva kvällen men min mobil dog såklart och Linneas nummer var som bortblåst i min skalle. Jag hade trevligt iaf :)
På fredag är det kick-off med jobbet! Michael Jacksontema! hoohoh... Folk taggar som fan på jobbet. Hoppas det blir ösigt :)

Nu ska jag söka annat jobb.........



Hej lördag.

Ikväll ger vi Oslos uteliv ett nytt försök! Fan heller om det inte går den här gången... Då ger jag lite halvt upp alltså. Vi har kollat upp vars nattbussarna hem går nu så... Inte så jättetaggad, men det kommer hoppas jag!

Nu ska vi gå till Sporveigata.



Ullern

Jag och Nea kom just hem från en fotbollsträning! Eller ja, vi tränade inte utan vi kollade på när ett lag tränade. Ullern. Vi ska börja träna med dom nästa vecka! :) Dom spelar i div 3 och satsar på tvåan! hohoho Träningarna är ute... brrrrrr och träningsmatch 31 jan ;) kanske inomhuscup i feb! hohoho hejn blir kul :D jag som saknar fotbollen! Vi byter färg också... från blå till RÖD! höhö

Jaja... Nu ska vi fika oboy å mackor :) HA DE



kort om helgen.

Fredagen: Upp tidigt. Jobba. Swedbank. Vinmonopolet. Hem. Duscha. Sminka. Dricka vin. Sporveisgata. Tacos. Mer vin. Alias. Chebab. Plankan. Följa John. Påväg ut. Arga grannar. Seg Linnea. Åka bil. Kirkeveien. Ingen nyckel. Gå tillbaka. Somna.

Lördagen: Vakna. Iskallt. Duscha. IKEA. Hem. Sminka. Öl. Majs. Sporveigata. Toffelbröst. Trikk. Holbergs plass. Fest. Vin. Lek. För mycket alkohol. Trött. Taxi. Msn. Sova.

Två fester. Ingen utgång. Vad är det här?

 








haha....

Man ska kanske inte skriva blogginlägg när man är full... men jag gör det ändå.
Vi tog oss inte ut igår... och jag tog mig inte ut ikväll...men jag hoppas dom andra gjorde det.
jag tog en taxi hem.... han sa att han drack wiskey....jag trodde att jag åkte med ett full taxichaffis... jag sa åt ahn att du förlorar  ditt jobb om ja berättar detta för nån... jag torddde verkligen på allt... men han drack bara kaffe!! fick ja lufta på när jag steg ur!!!  fy fan,.. sängen nu. jag hopppas ni andra har kul.nu ringer de... lina är de :D
 heheh detta kan bli kul :)

Postgirobygget.

Aprikos gick inte heller hem hos Henke... Han stod och fnissa med nån jävla brud idag... Så jag ger här och med upp. Krossat hjärta.

Imorgon är det tacofredag på sporveisgata och partaj! Taggelitagg :) Jag ska upp 05.20 i morrn.. blää för att jag måste sluta 15.00 så jag hinner på banken och hämta mitt bankkort.... dom stänger 16.00 varje jävla dag. Trött Malin imorgon.


jag vill va brun och spela fotboll!





Fooooooooooooooooootboll. Jag vill åka hem och spela inomhuscuper.

bilder!

Nu har jag satt mig vid neas dator så jag kan ladda upp lite bilder :) hennes kamera används mycket mera än min...


Självutlösare på nyår.


Dans på golvet.


Vatten i ljuslykta


Partypeople!


På tåget till Oslo!


Jul i Stockholm.


Kirkeveien 50!


Oslo City!

Det går nå jävulskt segt att ladda upp bilder, så det får vara allt! Ha det!



Rosa, lila, röd... inte svart iaf.

Jag vet inte om Henke nappade på mina svarta naglar... Han säger inte många ord den grabben. Inget till mig idag. Var nog naglarnas fel. Han kanske gillar rosa...

Mina första ord i morse var: Ikväll ska vi sova tidigt.
Inte för att vi brukar lägga oss så sent men det är herregud jobbigt att gå upp på morgonen. Gå upp för att sätta sig vid en dator och fatta ingenting. Men tidig kväll ska det bli och jag ska lägga mig i min koja nu. 

Sov gott!


 

blev inget jobbsök!

Nä. Jag orkade inte söka nå jobb. Jag målade mina naglar istället för Henkes skull. Henke är en skitsnygg kille på jobbet. GUUUUD. Jag menar verkligen SKITSNYGG! Brunt hår, bruna ögon, lång och stilig. Henke. Undra om han ens kallas Henke... Aldrig hört nån säga det åt han.. Jaja, Henrik iaf.. Jag blir kär varje gång jag ser han.




Måste få klaga av mig lite...

Jag har så jävla tråkigt på mitt jobb. Hur kul är det å sitta på röven i 7.5 timmar? Det enda jag rör är mina fingrar. Högerhanden på datamusen och vänsterhanden är på Ctrl C + V. Ibland skriver jag inte lite namn och personnummer men jag har ju så jävla dåligt minne så när jag ska skriva in ett personnummer så måste jag kolla flera gånger. Norska personnummer är ju helt bakvända också. Mitt personummer på norska skulle bli 101988. Konstigt. Norge är konstigt. Vars är dom stora matvaruaffärerna? Vars är Ica kvantum tex? Små affärer som kostar skjortan finns det bara här. Förutom ett ställe som heter Bunnpris. Haha man måste typ gå på sidan för att ta sig fram. Litet å slibbigt, men billigare.

Nu ska jag söka mig ett annat jobb! Tjing!


Kobent.

Mm, på senaste tiden har jag kommit fram till att jag är kobent! Å det är ju så jävla fult! Jag vill inte vara det... usch usch usch... Kan man göra nåt åt det?


Linnea är förkyld.



Halstabletter x2, nässpray x2, lypsyl, näsdukar, vatten och en spottkopp.

+ en jävla massa harklandes och det låter så roligt att jag skrattar varje gång!


Nyåret.

Vet inte om Oslos tak var så jävla ösigt... ingen nedräkning till 12 å gamla männsikor. Jag och Linnea var nog yngst på stället. höhö. På 12slaget stod vi i ett fönster och tittade ut från våning 12 och såg på alla raketer :) Sen fick vi sällskap av nån lustig norrman som senare röjde på dansgolvet. Dom spelade inte så bra musik där heller... lite svenskt, timbuktu, annars så mest bara gamlat å konstigt.

Linnea hade självservering i baren. Hon hoppade och tog glas och fyllde det med vatten. Sen hittade vi shotglas som vi fyllde med vatten och bjöd till folk. Och dom drack upp det. Kul var det men vem dricker nåt man får av en främling bara så där? Vatten ur en ljuslykta var nog det roligaste. :D

Sen är det alltid problem att ta sig hem från stan. Nattbussarna som går till majorstuen går inte från där vi vill... så vi tog en taxi. Och där var det slaggis... Vevades med armarna mot varandra och träffade i dunjackor.. men sen åkte en kille i marken och fick en spark rätt i huvudet. Det var inte kul å se. Men killen ställde sig upp och tog nästa taxi men efter nån meter vevar han ner rutan och börjar skrika norska fula ord och det kommer ett gäng och springer efter taxin, som stannar! Gänget hinner ikapp men får inte upp bildörrarna och taxi åker iväg fort som fan. Puhhh...

Nu ska vi snart göra tacos sen ska vi gå på bio :) Luftslottet som sprängdes.


HA DE



Bättre än så blir det inte.



RSS 2.0